ett trevligt samtal med a-kassan

nu har det gått 5 månader på min arbetslösa tid och har inte fått en krona sen ja slutade i norge,
visserligen kommer ja få några kronor på kontot den 27, har iaf jobbat 5 dagar i jan! det är mycke pengar för en fattiglapp, hur många har kunnat levt så himlans himlans snålt som jag har gjort denna period? inte många!
om ja inte hade haft snälla föäldrar och johan så skulle ja nog inte ha vägt så många kilo jag gör nu:)
men eftersom ja inte har råd att köpa bra mat så blir det köttbullar eller pyttipanna var och varannan dag, pastasås får ja inte glömma heller:) falikorv och stuvade mackisar!
igår fick jag hem en hel rad med papper jag skulle komplitera med till min kära a-kassa!
ringde gullspångs kommun, ringde till manpower, ringde till manpowers lönekontor, ringde till a.kassan för att få information om hur ja ska gå tillväga nu när ja har jobbat i norge, kommer inte få någonting där för ni alla vet säkert att de pengar ja fick inte gick in på nåt konto som skattades! så norge har inte en aning om att jag har jobbat i det landet.. detta papper kommer att ta ca 8 veckor att ta fram, så ja får nog se till stjärnorna efter någa a-kassa pengar!
men alla andra papper kommer inom kort! som ja skickar in med desamma! eller får se vad mamma säger!
så nu är det helt säkert att ja inte kommer få en krona av de som ja har suttit och betalat in pengar till varje varje månad(mamma har) menmen. de kommer nog bli bra, ska ju ringa min kära Noralf på torsdag igen!
så ska ni få se.. eller då kanske vi får se om vi får det eller inte rättare sagt!:)

nu har ja diskat städat och plockat en massa, att det bli så mycke disk efter en måltid bara, det kan jag inte förstå!
sen när man får för sej att man ska äta chokladpudding så blir ju de ganska mycke disk det med:)
malin åkte hem imorses:( så ja har varit själv hela dagen! dammsög hemma hos mamma och pappa, mycke bättre sug i den än våran iaf:) haha, man får ju stå stilla på en plats jätte länge, men vi har ju en iaf, det är ju bra!

nu ska ja gå och duscha kanske, det var ju ett tag sen;) chaow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0