påhälsning

i söndags var jag i Töreboda och spelade sista seriespelet,
om ja säger att de pissregnade och var inte i mitt esse, så kan ni förstå att det inte gick så bra..
ja och rebecka gick på en 83 på best ball.. men en 99 som singel:D säger då de..
eftersom de regna så fruktansvärt så tog det längre tid, och eftersom det tog längre tid så åkte min skjuts till Norge..
så ja fick beställa en biljett till Oslo kl 5.50 på måndagen.. och eftersom jag hade min telefon i bagen den söndagen så blev den lite blöt.. och eftersom den blev blöt fungerade inte mina knappar, så jag tog ut batteriet och försökte torka den, när ja provade igen så kunde jag inte slå in pin-koden! så bäst gjort Jonna!! Jonna har pappas gamla Nokia 3210, men en sak ska jag då säga.. det är att den är den bästa telefonen de har tillverkat!!
jo, jag kom på att jag inte hade någon väckarklocka sent på söndagen.. johan skulle ju åka till norge kl 3 på natten och skulle då ta med hans telefon, och hade ingen sån där liten en att väcka mej med!! typiskt Jonna!
så jag fick åka med andreas och johan upp till mamma och pappa  och somna om en halvtimme för att sedan åka ner till johan och hämta mina grejer.. kunde ja sova på bussen? NEJ, toll stannade oss, fråga varför vi skulle till Norge..
-ja är praktikant sa ja..
-Jaha, va jobbar du med då..
-Au Pair, barnflicka.. surt, eftersom ja inte hade somnat på söndagen förns 12 och inte hade någon sömn alls i kroppen!
-Ok, sa han lite försiktigt och gick ut ur bussen och sa att han var klar.. kanske va lite väl sur på honom!:)
men väl här uppe hade jag ju inget att göra här så här tidigt.. Boyd frågade om ja kom hit vid 4.. ne vid 11 sa ja!! men när stod du upp då.. jaa  3 typ!!
AJA, nu till det viktiga.. när mallsa kom hem från Götet så ringde jag henne, kan inte du komma hiiiiiit, vi har ju en visning att gå på..(kanske inte bara därför) :) men eftersom mallsa hade varit i göteborg så hade hon inga pengar till det, happ sa ja, och tvivla på att hon skulle komma.. men när klockan började närma sej kvällen så fick jag ett sms,
-ställ in alla dina planer i veckan, för jag är snart påväg, klockan 11 ska du vara på Oslo Galleria!
Jag blev så glad.. hon var här förra veckan, sen kom pappa och hälsade på.. under tiden var hon i göteborg och hälsade på Sofia.. sen efter att hon kom hem till degerfors så åkte hon direkt upp till mej i Oslo.. fan va snäll du är malin!!
du vet ju hur det är här, tack för att du förtår och lyssnar på allt! min hjärtevän! du vet inte hur mycke jag uppskattar att du bara kommer hit och är här! du får mej på så gott humör varje gång! varje dag.. vi har aldrig tråkigt tillsammans.. bara du och jag!! tänk att vi snart bor ihop och inte behöver skiljas efter några dagar.. bara veta att allting närmas sej vårat nya jobb, våran egna lägenhet, så mycket som vi har pratat om pynten i jul.. fan va bra allting kommer bli!
Våran största förändring i livet;) Thailand, resan som vi aldrig kommer att glömma! allt känns så nära just nu..
boende har vi, vi kan flytta in hos jonas och dom tills vi hittar våran lya, just nu är det bara jobb som är kvar.. nu ska vi regera Oslo!
kan berätta lite vad som har hänt i veckan, i tisdags kl 11 hämtade jag upp malin, åkte hem och tog det lugnt, prata om allt som vanligt.. åkte till IKEA och köpte lite saker till Boyd och kollade ut vad vi skulle ha till våran lägenhet! på kvällen åkte vi till johan och hade köpt med oss chips och römmesås! kollade på en film och åkte hem till Snaröya!
på onsdagen såg vi att vi skulle till IKEA igen och till Ballerud för att köpa lite blommor.. kvällen tillbringade vi hemma och laddat hem filmer som vi såg på.. bara mysa som bara vi kan göra!
torsdagen åkte vi in till jonas.. kollade hur dom bodde, när vi satt där så ringde det en gubbe till jonas för att han ville att vi skulle kolla på en lägenhet, den var så fruktansvärt perfekt, förutom att den inte hade några som helst vitvaror och att det kostade multum i dep och i månaden.. men en takterass på 15 kvm och hela lägenheten var på 65, helt perfekt, en takvåning med snetak, vi ville bara ha den när vi kom dit, men han ville att vi skulle skriva på papprena nu.. och det hade inte vi pengar till just då! men vi får leta vidare!! har ju inte ens slutat det här jobbet, och vi måste få nya jobb!! to bad..



maallsa, kommer aldrig glömma våra långa nätter på terassen me lugna favoriter, långa kvällar vid stranden med utsikt över fjorden och Oslo city, bara prata om allt, inte en tyst minut har vi haft! vi kan verkligen prata om allt.. vi vet verkligen hur man förlänger "dom" du vet;) faaan va bra!!
nu ska jag inte trötta ut er för mycke.. men nu förstår ni hur mycke det här betyder för mej!
almost there, together! over and out!


Kommentarer
Postat av: Mormor Rigmor

Hej gumman!

Du får väl försöka att sova ikapp.

Hoppas det är bra. kram från mormor

2008-09-12 @ 10:18:17
Postat av: jonna

Hej min bästa mormor i världen!

jo, men de har jag gjort nu, haft hela veckan på mej..

hoppas att du mår bra mormor.. du vet va? ;)

2008-09-12 @ 11:33:02
Postat av: Mormor Rigmor

Hej!

ja (du vet också hoppas jag) kram

mormor

2008-09-12 @ 11:37:05
Postat av: frida

dom är allt bra våra telefoner.. ja säger då de, snart skapar vi nytt mode, alla kommer ha en sån snart :) haha

saknar dej

2008-09-12 @ 12:22:53
Postat av: Mallsa

Ja det blev en suprise va ;) hihi! Vad gör man inte för att tillbringa lite tid med dig :) ville ju bara skrämmas lite ;) men det är så synd att tiden ska gå så fort bara :( schooooooff säger de så står vi där o väntar på bussen och det är dags att åka hem :( men vet du? nästa gång kommer jag för att stanna, då ska vi flytta ihop o bara leva livet, göra vad vi vill när vi vill o hur mkt vi vill!! nåja..jobba ska vi ju självklart göra också men det blir ju vad man gör det till ;) Förstår du va underbart de kommer bli ponnsa?? :D bara känna hur allting närmar sig..wounderbart!

Ses snart igeen min lilla snoogsmus, förhoppningsvis nästa vecka redan :D

Tack för veckan igen gumman, totalt obeskrivligt!

Mee looove you! pusssad // Mallsa!

2008-09-12 @ 23:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0