today

idag har jag varit i strömstad igen..
handlade en klänning och en kjol, hög kjol, får se om de är någon annan som tycker den är fin..
de är ju lite tråkigt att shoppa själv, man måste faktiskt ha smakråd!
va hemma vid fem, åt lite mat för första gången idag, åkte till gynlökke.. trevligt
malin kom inte idag:( hon kommer imorn:)

jag måste berätta om min "vakning"
en dag när ja skulle öppna fönstret för de va lite varmt i rummet så ser jag till min förvåning
en jädrigt stor spindel, den sprang iväg och jag slängde igen fönstret och satt och darrade som en skalad banan.
imorses när jag vaknade efter min sjönhetssömn så stelnar ja till igen, vad sitter inte på min vägg en meter ifrån mej om inte den där feta spindeln, hur har den lyckats komma in där? Aaaaahh.. ja flyger upp ur sängen och skakar..
ja springer in på toan och vet inte vad jag egentligen gjorde, tänkte bara på de där äcklet..
ni tror säker : oj vilken fjant hon är, kan inte ta bort en minispindel..
nej du! så vad de inte, de va den största ja sett på 9 ben.. det var ingen hästspindel, för de har bara långa ben och liten kropp, de va banne mej den största kropp ja sett live, benen var lika tjocka som stora.. fy fabian!
ja gick upp och letade efter nåt, men kom på att ja aldrig skulle våga röra denna maffspindel.
ja gick ner och gjorde allt ja skulle i mitt rum, och ser att den h ar rört på sej..
och nu rör den på sej när ja ser på, nej nu fick ja nog och tänkte:
ja väcker marthon och frågar om han kan hjälpa mej, men han når säkert inte upp till den, den satt ju uppe i taket, så ja va tvungen atta gå in till boyd och fråga:)
han for upp som en raket, och hjälpte mej, men han dödade den bara, så nu ligger den bakom min säng, och han sa att ja skulle dammsuga upp den? blää.. hur ska ja kunna sova här igen, tänk om de kommer in mer sånna där stora spindlar? tänkt om den har krupit på mej inatt? tänkt om ja svalt en sån, de har ja hört att man gör..
fy fasiken säger ja bara.. ja ryser så fort ja tänker på de!! nog om det..

nu ska ja sova, för det är en dag imorn me!
natti puss jonna

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman
Tänk vad farligt det kan vara med en spindel. Det var säkert den enda som fanns. Det kommer ingen mer sådan. Du kan väl höra av dig när du vet om du kommer hem eller inte. Kram mamma

2008-05-13 @ 09:13:31
Postat av: jonna

jaahaaja, de är det otäckaste varelsen som finns på denna jord! men tänk om de har väsrta största boet där.. usch och fy!
ja ska prata med honom:) ringer när ja vet.
puss och kram

2008-05-13 @ 14:45:31
Postat av: Isabell

Haha du är rolig du..
Hur skakar en skalad banan, och hur många ben har en spindel(9)?? =) haha

2008-05-13 @ 20:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0